Porady

PORADY DOTYCZACE SERWISOWANIA KOMPUTERA .
*****
W tym dziale znajdziecie państwo , najczęstsze uszkodzenia komputerów , laptopów i urządzeń peryferyjnych , oraz porady dotyczące usuwania ich , niektóre z nich mogą wydawać się śmiesznie proste , ale rzeczy proste są genialne . Jeżeli nasze wskazówki okażą się trafne , ale nie potraficie państwo lub nie macie czasu , żeby samemu naprawiać sobie komputer proszę o kontakt , chętnie pomożemy
Dzwoniąc do serwisu lub naprawy komputerów  , dobrze jest podać serwisantowi  informacje na temat przybliżonego "wieku" komputera oraz jego konfiguracji sprzętowej(procesor , ram,dysk,) i systemu operacyjnego. Informacje te pomogą określić przybliżony czas usunięcia usterki oraz jej koszt.
*****
1.Komputer resetuje się , lub zawiesza
Powodem może być , ogólne zanieczyszczenie układu chłodzenia , należy wyczyścić radiatory i wentylatory układu chłodzenia zwracając uwagę na to żeby nie uszkodzić "rdzenia procesora" jeżeli to nie pomoże , jest podejrzenie , że jest uszkodzony windows , lub w systemie  "siedzi" jakiś wirus.
*****
2. Komputer przy uruchomieniu zawiesza się i "widzisz " niebieski ekran :
Istnieje prawdopodobieństwo uszkodzenia plików systemowych lub brak jakiegoś sterownika , należy podjąć próbę uruchomienia systemu w trybie awaryjnym i uruchomić przywracanie systemu , jeżeli to nie pomoże a w komputerze są ważne dane zalecana jest reinstalacja systemu .
*****
3. Po włączeniu komputera kompletny brak obrazu na monitorze .
Przyczyną może być uszkodzenie karty graficznej lub jej wysunięcie się ze slotu (złącza na płycie głównej). Trzecia możliwość to uszkodzenie monitora lub kabla sygnałowego łączącego komputer z monitorem.
*****
4. Brak dzwięku w komputerze .
Prawdopodobieństwo braku sterowników karty dzwiękowej lub jej uszkodzenie . Można próbować wgrać sterowniki karty dźwiękowej  dostarczone przez producenta komputera , jeżeli to nie pomoże jest podejrzenie że może być uszkodzona karta dzwiękowa lub system.
Zdarza się że przyczyną jest brak włożonych kabli do gniazda karty dzwiękowej:).
*****
5. Nie dziala klawiatura lub mysz  .
Sprawdzić połączenie między komputerem a urządzeniem , jeżeli to nie pomoże być może sterowniki (drivers) danego urządzenie uległy uszkodzeniu lub samo urządzenie przestało działać.
*****
6. Drukarka nie drukuje .
Sprawdz połączenie między drukarką a komputerem , jeżeli jest dobre powodem uszkodzenia może być wadliwy przewód komunikacyjny , brak sterowników drukarki lub istotnych plików systemu operacyjnego. Postępowanie polega na , sprawdzeniu przewodu komunikacyjnego , wgraniu od nowa sterowników drukarki , a w ostateczności wgraniem systemu operacyjnego.
*****
7. Do komputera przedostają się wirusy i programy szkodliwe.
Powodem prawdopodobnie jest brak aktualizacji antywirusa lub jego całkowity brak. Następnm powodem może być obecność w systemie jakiegoś "trojana" (wirusa typu koń trojański) który powoduje infekowanie komputera. Postępowanie w takich przypadkach jest następujące , wgranie od nowa antywirusa jego aktualizacja , próba zeskanowania całości systemu i usunięcia wirusów , jeżeli to nie poskutkuje należy zgrać dane z komputera i zainstalować na nowo system.
*****
8. Jeżeli używasz komunikatorów typu "tlen","GG","skype" itd., staraj się nie odbierać wiadomości od kontaktów , których nie znasz , gdyż może być to powodem infekcji twojego komputera.
*****
9. Drukarka uruchamia się ale nie drukuje.
Powodem takiego stanu rzeczy jest brak tuszu lub zaschnięcie głowicy drukarki , żeby zapobiec zasychaniu głowic zalecam drukowanie raz w tygodniu jednej strony testowej z drukarki.
*****
10. Po przewiezieniu komputer nie "odpala"
Sprawdź czy włącznik na zasilaczu jest włączony , i czy w obudowie nie poluzowały się przewody.
*****
11. Ściągając pliki z internetu
zalecam skanowanie ich antywirusem , co może uchronić nas przed infekcją.
*****
12. Wszelkie dane przynoszone do komputerach na nośnikach danych
typu pamięci flash , przenośne dyski , cd-romy, dyskietki itd. należy skanować antywirusem co zapobiega infekcą
*****
13. Przy zamawianiu usługi informatycznej przez telefon:
Dopytaj o całkowity koszt naprawy usterki , bo wiekszość cenników ma podane ceny szczątkowe które po wykonaniu usługi są sumowane i cena końcowa jest dużo większa niż Ci się wydawało
*****
14. Jeżeli sie nie znasz nie przestawiaj nic w BIOS-ie
*****
15. Jeżeli posiadasz konto w banku ,
nigdy nie podawaj numeru kart i pinów ,  bo żaden bank nie potrzebuje tych numerów do kontaktu  z "tobą" .
*****
ARTYKUŁ W BUDOWIE
CDN...